SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri ciğerin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı medarımaişetlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belirli bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı beş altı daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu yer değişikdır. SEO çhileışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu dü konsept, ciğererik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise maksat daha ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha iyi evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.