Logo nedir? Sözcük mealı olarak temel huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işçilikletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin daha çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde çalışkanlık gösteren işçilikletmelerin çoğunlukla logoları bölümü özümleme eder. Ama birden fazla bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basitçe anlaşılır, kanalırlanması basitçe, kabil evetğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yaraşır olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ dahi akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.